W środę, 7 czerwca 2023 r., wcześnie rano ósmoklasiści wraz z wychowawcami wyruszyli na długo wyczekiwaną wycieczkę do Warszawy. Wszyscy jechaliśmy z entuzjazmem, nie okazując zmęczenia pomimo wczesnej pobudki. Po wyjściu z pociągu i zakwaterowaniu wiedzieliśmy, że dni miną szybko, więc staraliśmy się, jak najwięcej zobaczyć.
Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Powstania Warszawskiego. Obiekt ten jest bardzo duży i niezwykle interesujący. Zachwyciły nas także Łazienki, po których spacerowaliśmy z przewodnikiem, który bardzo ciekawie opowiadał o historii tego miejsca. Piękna roślinność i dumnie kroczące pawie robią wrażenie. Z  powagą i w ciszy obserwowaliśmy także zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Kolejną długo wyczekiwaną atrakcją był Stadion Narodowy. Przewodnik poprowadził nas trasą piłkarzy. Bardzo podobały nam się przejażdżki metrem i tramwajami, gdy ból nóg dawał się we znaki od przemieszczania się pieszo po wielkim mieście. W Centrum Nauki Kopernik spędziliśmy kilka godzin, zachwycając się nową technologią, robotyką i wszelkimi ciekawostkami naukowymi. Aby spojrzeć na Warszawę z 30. piętra udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki. Wjazd windą tak wysoko i podziwianie panoramy miasta to niesamowite przeżycie. Przedzierając się przez tłum ludzi, spacerowaliśmy ulicami stolicy także wieczorem, podziwiając piękno zabytków. Zachwyciła nas wielka Kolumna Zygmunta, Syrenka Warszawska, Rynek Starego Miasta, piękne pomniki i budowle. W centrum handlowym Złote Tarasy spędzaliśmy czas wolny, integrując się i robiąc zakupy. Każdy znalazł tam coś dla siebie. Byliśmy także w kinie i na letnim torze saneczkowym.
Niestety, wszystko, co dobre, szybko się kończy. Musieliśmy pożegnać Warszawę, mając nadzieję, że jeszcze do niej wrócimy. Stolica naszego kraju jest pięknym miastem, które każdy Polak powinien odwiedzić.